vrijdag 1 juli 2016

Stichting futureforpeace

Lieve Volgers

Het is al weer een tijd geleden dat ik op mijn blog geschreven heb.
Sinds we een stichting zijn is er nu een website waar de nieuwste foto's en ontwikkelingen op geschreven worden.(www.futureforpeace.nl)

Maar zoals beloofd toch hier mijn persoonlijk verslag.

Onze meiden in Uganda gaan goed op school, Faith is weer over en is inmiddels een zelfverzekerde
blije meid geworden. Ik zie haar elke keer weer groeien als ik daar kom van het verlegen  meisje is niets meer over. Faith gaat goed op school en heeft het enorm naar haar zin op de junior entebbe school. Helaas gaan de school kosten wel rap omhoog in Uganda , gelukkig hebben we een paar nieuwe sponsers erbij en kunnen wij de school gewoon door betalen.

Peace zit nu dit jaar op een nieuwe school waar ze een cambridge diploma kan halen wat haar meer kansen geeft op latere door studeer mogelijk heden. Peace haar klassen zijn nu kleiner waardoor ze meer de kans krijgt om zich te ontwikkelen. Ingrid en ik gaan nog steeds regelmatig naar Entebbe en houden contact met de scholen. Peace slaapt gedurende de week op school en in de weekends mag zij naar huis.

Dennis is nog steeds bezig met zijn ICT opleiding en werkt nog op de markt . Ook Dennis zie ik groeien hij is gemotiveerd en werkt hard al zijn examens heeft hij goed afgelegd . Ik heb veel respect voor hem hij reist van entebbe naar Kampala op en neer wat hem zeker 4 uur kost op een dag , daarna werkt hij weer op de markt. Toch hoor ik hem nooit klagen hij is blij en dankbaar.

Moeder mary werkt ook nog steeds op de markt  en probeert alle eindjes aan elkaar vast te knopen door zoveel mogelijk klussen te vinden waar ze geld mee kan verdienen . Ze verkoopt water aan werklieden en ze verkoopt brandhout die ze inkoopt een stuk verder op . Op een brommer die als taxi fungeert brengt ze dit hout bij haar woning en verkoopt het vanuit daar.


Sara wil ook nog steeds graag een opleiding gaan doen , daar zijn wij nog mee bezig ondertussen werkt Sara nog steeds.

Als stichting zijn wij druk bezig Ingrid en Anja hebben ervoor gezorgd dat we een ANBI status hebben gekregen wat betekent dat giften gedeeltelijk van de belasting af getrokken kunnen worden .
Op de website heeft Jubert onze penningmeester daar een verslag over geschreven.
Ook heeft Ingrid dit jaar via een fonds een mooie donatie gekregen voor het weeshuis wat we nu ook steunen, op de site lees je daar ook alles over en staan de foto"s van de blije kinderen.
Kortom we zijn druk bezig om meer uit onze stichting te halen , we hebben nieuwe donateurs erbij en daar zijn we heel blij mee .  We vergaderen  regelmatig om zo samen tot nieuwe ideeën te komen.

Ik wil iedereen nogmaals bedanken voor jullie steun en support.

Ingrid en ik gaan 9 july weer naar entebbe samen , we hebben er zin in...

Veel liefs van de familie uit Entebbe en van alle leden van de stichting..




Geen opmerkingen:

Een reactie posten