donderdag 13 juni 2013

Peace haar laaste maanden lagere school...


weeskinderen op school van faith , blij met spullen van collega;s
 Lieve mensen,
Na lange tijd weer even een update over onze familie in Uganda.
Kort geleden heb ik weer een bezoek gebracht aan de familie en de scholen. Het was mooi om te horen dat er op de school van Faith 70 weeskinderen wonen die ook gedeeltelijk met het schoolgeld van andere betalende kinderen op school onderhouden worden. Op deze manier krijgt Faith goed onderwijs en krijgen nog meer kansarme kinderen de kans op onderdak en scholing.

Voor Peace zijn de laaste maanden begonnen om de lagere school af te ronden. Ze is serieus bezig en wil de goede resultaten  halen, zodat ze mooi kan door stromen naar een middelbare school. In Augustus ga ik samen met Peace en haar moeder kijken naar een geschikte betaalbare middelbare school .

Moeder Mary is zelf ook constant bezig om meer inkomen te krijgen, zodat wanneer het nodig is ook zij bij kan dragen aan de scholing van haar kinderen. Zo verkoopt ze nu brandhuis aan huis voor de mensen die in haar omgeving wonen ,ze is steeds op zoek naar mogelijkheden voor inkomen. Zoon Dennis werkt nog op de markt waar hij het kippenvoer verkoopt.

Met nog steeds heel veel enthousiasme blijf ik mij inzetten voor deze familie,  met als doel om de kinderen tenminste een middelbare school te kunnen laten afronden. Ontzettend dankbaar ben ik en de familie voor de mensen die ons nog steeds steunen,  door jullie is dit alles mogelijk.
De trotse meiden met het rapport van Faith..dankbaar en blij
Bijschrift toevoegen

MARY met haar brandhout


Lieve collega Lydia met haar faith

1 opmerking:

  1. Geweldig dat je er nog steeds zo enthousiast mee bezig bent, Marianne! Ik blijf je natuurlijk volgen!
    Liefs, Kyra

    BeantwoordenVerwijderen